28 Ocak 2021 Perşembe

Gökyüzü Dünya'dan Uzaktır

Ben galiba Dünya’dan uzak bir yer buldum. Gökyüzü. Evet, dünyadan uzak olabilir. Düşünürken kendisi gibi temiz ve berrak düşündürebildiği için bence Dünya'dan uzaktır. Dünya’yı da kendi haline bıraksak belki o da temiz ve berrak olabilir gökyüzü gibi.

Bazen içten içe Dünya’dan uzak bir yerlere gitmek istiyoruz. Oysa bir süreliğine dünya da bizim evimiz değil mi? Elimizde hâlihazırda bulunduğu için kıymetsiz galiba. Âdemoğlunun kendi kişisel tarihinde aşması gereken sorunlarından biri olabilir kıymet bilmemek.

İçtiğimiz suyun, yediğimiz meyvenin, ısındığımız güneşin, ıslandığımız yağmurun, tarifsiz bir büyüyle yağarken büyüsüne kapıldığımız karın ve daha birçok şeyin kıymetini bilemedik galiba. Tüm bunların ve daha nice değerini göz ardı ettiğimiz şeylere paha biçilmezken yazı severim, kışı sevmem vb. hülyalara kaptırdık kendimizi ve dört mevsime değer biçtik. Ben artık tüm mevsimleri seviyorum. Üşümeyi de terlemeyi de seviyorum. Dünya’da var olmanın tadını anlayamadık bizler sanki. Tabii anlamak zahmetli iştir.

Dünya’dan uzak bir yer ararken ben gökyüzünü buldum. Belki Dünya’dan değil de kendimizden uzak bir yer arıyoruzdur. Dünya’da iken bulamadığımız kendimizi aradığımız o uzak yerlerde bulabiliriz gökyüzüne bakınca. Gökyüzü dünyadan çok uzaktır. Dünya’da iken içimizdeki gizli bahçeyi göremiyoruz sanırım. Kendini bulmak için önce kaybolmak gerekir denir ya belki gökyüzünde kendimizi bulabiliriz. Neden olmasın.

1 yorum:

  1. Evet Dünya içine doğduğumuz için belki kıymetini bilmediğimiz ve algılamakta güçlük çekilen yaşına rağmen hala güzel kalabilmişken insan ırkının tüm yağma ve talanına artık direnci kırılan gezegen. Türümüz ve hırslarının asırlardır biriktirdikleri ile karşılaşan masumların yaşamak yerine kaçmak istediği yerküre. Oysa Cennet'ten kovulanlara inat, iyimser şairlerin 'Cenneti' ölmeden Dünya'da kurabilme hayaline erişebilmeyi ne çok isterdim.

    YanıtlaSil

Cam Kırığı Diye Yazılır

Cam kırığı gibi yazılır İnsan gibi görünür Gözyaşı döker Un ufak olur Ya da Paramparça. Kanlı canlı görünür, Aslında Cam gibi kırılgandır. C...